Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om jullie een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de NN Dam tot Damloop zelf!

Heb je vragen over jouw individuele inschrijving? Kijk dan op de veelgestelde vragen pagina voor individuele lopers. 

Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om jou een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de Dam tot Damloop zelf! Heb je een vraag en kun je het antwoord niet op onze website terug vinden? Dan helpen wij bij het beantwoorden van je vraag! Je vraag kan je invullen in het contactformulier.

Heb je vragen over afgelopen evenement of het volgende evenement, kijk dan op de veelgestelde vragen pagina voor individuele lopers.

Inschrijving Goede Doelen

Inschrijving
Wanneer gaat de inschrijving voor de Goede Doelen open?
De inschrijving voor business- en goede doelen teams gaat open op 17 februari 2025 om 09.00 uur open.
De inschrijving voor Le Champion leden gaat open op 7 april 2025 om 09:00 open.
De inschrijving voor iedereen gaat open op 22 april 2025 om 09:00 open.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit 8 september 2025, of eerder als we uitverkocht zijn.

Hoe werkt het aantal inschrijvingen per team?
Een Goede Doelen team bestaat uit 5 personen. In de inschrijfmodule bestel je één team, waarvoor je 5 startbewijzen ontvangt. Het is ook mogelijk om met minder dan 5 deelnemers mee te doen, de overige startnummer ontvang je dan uiteraard wel. We raden daarom altijd aan om de teams volledig te vullen.

Het is helaas niet mogelijk om een team aan te vullen met individuele tickets. Je dient dan een nieuw Goede Doelen team te kopen, je kunt deze ook aanvullen met relaties, vrienden of kennissen. De 3 snelste deelnemers van het team worden gebruikt om de uitslagen op te maken. Heb je minder dan 3 deelnemers dan komt dat team niet in de uitslagen.

Hoe wordt de korting verrekend bij afname van meerdere Goede Doelen teams?
Hoe meer teams, hoe hoger de korting. De staffelkorting geldt ook wanneer je teams voor verschillende categorieën en afstanden met elkaar combineert. Let op, de korting wordt per bestelling berekend.

Bij afname van 10 t/m 19 teams = 5% korting
Bij afname van 20 t/m 29 teams = 10% korting
Bij afname van 30 teams of meer = 15% korting

Heb ik de gegevens van de teamleden nodig om in te schrijven?
Het is, gelet op de veiligheid tijdens het evenement, verplicht dat uiterlijk 1 dag voor het evenement alle tickets zijn toegewezen. Dit hoeft dus niet direct bij inschrijving. Het is aan te raden om de tickets voor de uiterste wijzigingsdatum 11 augustus 2025 toe te wijzen, zo komt de juiste naam op het fysieke startnummer (op de achterkant). Als je later dan 11 augustus 2025 hebt ingeschreven, is het aan te raden om de tickets direct toe te wijzen.

Je vinkt ‘Ik weet het nog niet’ aan om door te gaan met de inschrijving als je de namen van de deelnemers nog niet kunt invullen. 

Afbeelding met tekst, schermopname, Lettertype

Automatisch gegenereerde beschrijving 

Daarna maak je een keuze voor jouw teamnaam, deze naam zie je terug op de achterkant van de startnummers en na afloop in de uitslagen. Als je meerdere teams afneemt genereert het systeem automatisch nieuwe teamnamen, als voorbeeld: Le Champion is de teamnaam, de volgende teams zijn dan Le Champion (2), Le Champion (3) etc.

Tickets toewijzen is tijdelijk niet mogelijk tussen 11 augustus 2025 en 10 september 2025.
Tickets toewijzen
Hoe wijs ik tickets toe aan mijn teamleden?
Open jouw dashboard, deel de registratielink om een teamlid een ticket te laten claimen.

Óf open de resterende tickets en kies daar voor: een deelnemer uitnodigen, een unieke registratielink delen of zelf handmatig gegevens invullen.

Tot wanneer kan ik tickets toewijzen aan mijn teamleden?
De uiterste wijzigingsdatum is 11 augustus 2025, zodat wij voldoende tijd hebben om de startnummers naar het juiste adres te verzenden.

Tickets wijzigen is tijdelijk niet mogelijk van 11 augustus 2025 t/m 10 september 2025. Vanaf woensdag 10 september kan je weer wijzigen!

Vanaf 11 augustus 2025 kan je niet-toegewezen tickets nog wel toewijzen, maar deze wijzigingen worden dan niet meer meegenomen in de productie en verzending van de startnummers. Je ontvangt betreffende startnummers op jullie factuuradres.

Ik heb een verkeerd e-mailadres ingevuld bij het toewijzen, wat nu?
Open jouw dashboard, open betreffende ticket en kies bij ‘Gegevens’ voor ‘Registratie bewerken’ om het mailadres aan te passen.
Factuur / Betaalmogelijkheden
Hoe kan ik mijn Goede Doelen teams op factuur betalen?
Kies tijdens de inschrijving voor ‘Plaats bestelling als bedrijf’ en voor ‘Overboeking’ om op factuur te betalen.

Waar kan ik mijn factuur terugvinden en hoe betaal ik deze?
De factuur kan je terugvinden in jouw dashboard. Je kunt het bedrag overmaken aan Mollie Payments onder vermelding van het Betaalkenmerk/Reference.

De betaling aan Mollie Payments is teruggestort. Wat nu?
Hoogstwaarschijnlijk is er aan Mollie Payments betaald zonder vermelding van het Betaalkenmerk.

In dat geval lukt de betaling niet en komt het geld automatisch bij jullie terug. Je kan opnieuw overmaken aan Mollie Payments onder vermelding van het Betaalkenmerk.

Het Betaalkenmerk vind je terug op de factuur. Open jouw dashboard en open betreffende factuur voor de betaalgegevens.

Ik heb betaald, maar de factuur staat nog open in mijn dashboard. Hoe kan dat?
De betaling is waarschijnlijk teruggestort omdat er is betaald zonder (het juiste) Betaalkenmerk. Zie de informatie hierboven.

Ik ben vergeten een referentie/PO-nummer door te geven. Wat nu?
Open jouw dashboard, open betreffende factuur en bewerk de ‘Factuurgegevens’. Je kunt de aangepaste factuur daarna downloaden via het download icoontje naast het bedrag.

Wat gebeurt er als ik de factuur te laat betaal?
Bij niet, te late of onvolledige betaling of als de automatische incasso mislukt, bent u, zoals dat heet, in verzuim en heeft Le Champion het recht wettelijke rente te berekenen. U ontvangt een herinnering en krijgt nog 14 dagen de tijd om te betalen. Als de betaling uitblijft, wordt u aangemaand en heeft Le Champion het recht incassokosten in rekening te brengen. Bij het uitblijven van de betaling mag Le Champion iedere vorm van dienstverlening staken, totdat de door u verschuldigde betaling ontvangen is. Indien nodig geeft Le Champion de vordering uit handen aan een incassobureau.
Startnummers
Waar worden de startnummers bezorgd?
Wanneer je kiest voor 'Factuuradres' ontvang je alle startnummers, consumptiebonnen en polsbandjes op dit adres. Let op! Je dient het factuuradres bij de betaalstap in te vullen.

Wanneer je kiest voor 'Adres deelnemer', ontvangt elke deelnemer het startnummer, consumptiebon en polsbandje op het door de deelnemer opgegeven adres, nadat het ticket is toegewezen. 

Wanneer de deelnemer zijn adres niet binnen één uur na toewijzen aanvult, wordt het alsnog naar het factuuradres verzonden. Open jouw dashboard en kijk bij ‘Facturen’ waar je voor hebt gekozen.

Wanneer worden de Goede Doelen startnummers bezorgd?
Uiterlijk in de week van het evenement worden de startnummers bezorgd. Als je hebt gekozen voor verzending naar ‘Factuuradres’ ontvang je een tracking link. Niks ontvangen? Neem dan contact op via het contactformulier.
Annuleren
Kan ik mijn teaminschrijving annuleren?
Het is helaas niet mogelijk om je inschrijving kosteloos te annuleren. Bij schriftelijke annulering voor 11 augustus 2025 kan restitutie van inschrijfgelden en extra bestellingen (met uitzondering van de vrijwillige bijdrage) plaatsvinden.

Bij annulering t/m 30 juni 2025 worden 10% annuleringskosten over de inschrijfgelden voor geannuleerde teams en extra bestellingen in rekening gebracht.

Bij annulering van 1 juli 2025 t/m 11 augustus 2025 worden 50% annuleringskosten over de inschrijfgelden voor geannuleerde teams en extra bestellingen in rekening gebracht.

Bij annulering vanaf 12 augustus 2025 vindt er geen restitutie plaats. 

Goede Doelen NN Dam tot Damloop

Tickets toewijzen
Hoe wijs ik tickets toe aan mijn teamleden?
Open jouw dashboard, deel de registratielink om een teamlid een ticket te laten claimen.

Óf open de resterende tickets en kies daar voor: een deelnemer uitnodigen, een unieke registratielink delen of zelf handmatig gegevens invullen.

Tot wanneer kan ik tickets toewijzen aan mijn teamleden?
De uiterste wijzigingsdatum is 11 augustus 2025 , zodat wij voldoende tijd hebben om de startnummers naar het juiste adres te verzenden.

Tickets wijzigen is tijdelijk niet mogelijk van 11 augustus 2025 t/m 10 september 2025. Vanaf woensdag 10 september kan je weer wijzigen!

Vanaf 11 augustus 2025 kan je niet-toegewezen tickets nog wel toewijzen, maar deze wijzigingen worden dan niet meer meegenomen in de productie en verzending van de startnummers. Je ontvangt betreffende startnummers op jullie factuuradres.

Ik heb een verkeerd e-mailadres ingevuld bij het toewijzen, wat nu?
Open jouw dashboard, open betreffende ticket en kies bij ‘Gegevens’ voor ‘Registratie bewerken’ om het mailadres aan te passen.
Startvak en starttijd
Waar zijn de start en finish?
De 10 Engelse Mijl op zondag start op de Prins Hendrikkade in Amsterdam. 
De 5 Engelse Mijl op zaterdagavond start op de Vermiljoenweg in Zaandam.

Voor beide onderdelen is de finish is op de Peperstraat in Zaandam.
 
In welk startvak starten wij? 
Uiterlijk in de week van het evenement ontvang je een e-mail met de laatste deelnemersinformatie, waaronder de startvakken en -tijden.
 
Óf open jouw dashboard en check in de week van het evenement jouw ‘Toegewezen tickets’.
 
Wat zijn de starttijden van de Business Run?
Kijk voor de starttijden op de website (10 Engelse Mijl op zondag en 5 Engelse Mijl op zaterdagavond).
 
Mag een teamlid eerder of later starten?
10 Engelse Mijl op zondag: Een deelnemer mag later starten. Eerder starten is niet toegestaan.
5 Engelse Mijl op zaterdagavond: Het is niet toegestaan eerder of later te starten!
 
Mag een teamlid deelnemen aan een andere afstand?
Het is niet toegestaan om met een startnummer voor de 10 Engelse Mijl deel te nemen aan de 5 Engelse Mijl.
Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren?
Kijk bij Bereikbaarheid op de website voor meer informatie over parkeren en de bereikbaarheid tijdens het evenement.
Helpdesk
Waar is de helpdesk van Le Champion?
De helpdesk van de 10 Engelse Mijl op zondag is aan de centrumzijde van Amsterdam Centraal. Na de finish is er ook een helpdesk vlakbij de ingang op het Dam tot Dam Finish Festival.
De helpdesk van de 5 Engelse Mijl op zaterdagavond is vlakbij de ingang op het Dam tot Dam Finish Festival.
Medaille
Ontvangen deelnemers een medaille?
Alle deelnemers ontvangen na de finish een unieke herinneringsmedaille.

Waar kan ik mijn medaille laten graveren?

Je kunt jouw medaille na afloop bij de graveer-stand het Dam tot Dam Finish Festival laten graveren. Wanneer je dit vooraf hebt besteld, staat dit aangegeven op je startnummer in de vorm van een kleine medaille. Wanneer je ter plekke beslist om jouw medaille te laten graveren, dan betaal je € 11.
Tijdslimiet
Zijn er tijdslimieten?
Bij deelname gelden de volgende limieten:
  • 10 Engelse Mijl: 120 minuten
  • 5 Engelse Mijl: 85 minuten

De finish van de 10 Engelse Mijl op zondag sluit om 17.00 uur.
De finish van de 5 Engelse Mijl op zaterdagavond sluit om 22.30 uur.
Verzorging, medisch, faciliteiten
Welke verzorging is er onderweg?
Kijk op de website voor meer informatie over de Verzorgingsposten en de locaties daarvan (10 Engelse Mijl en 5 Engelse Mijl)

Is er medische hulpverlening aanwezig?
Bij de verzorgingsposten onderweg vind je medische hulpverlening.

Zijn er toiletten onderweg?
Er zijn toiletten op de start- en finishlocatie en langs het parcours.

Is er douche- en omkleedgelegenheid?
Kleedruimte is alléén aanwezig in Zaandam in Sporthal De Struijck, vlakbij het Dam tot Dam Finish Festival. Er is geen douchegelegenheid. Je kunt hier ook (beperkt) tassen achterlaten. Deelnemers aan de Businessloop kunnen hun kleding kwijt in de verkleedtent bij het Dam tot Dam Finish Festival.

Waar kan kleding ingeleverd worden?
10 Engelse Mijl op zondag: Samen met het startnummer, ontvang je een speciaal voor de NN Dam tot Damloop ontworpen kledingtas. Deze kledingtas dient gebruikt te worden voor de afgifte van jouw kleding op het Stationsplein in Amsterdam. Ongeveer 150 meter na de finish, op de route naar Dam tot Dam Finish Festival, kun je de in Amsterdam ingeleverde kledingtas weer ophalen.
5 Engelse Mijl op zaterdag: Op vertoon van jouw startnummer kun je op de Heijermansstraat, tussen het Dam tot Dam Finish Festival en de start, jouw eigen kledingtas inleveren en ophalen.

De kledinginname, het vervoer en de kledinguitgifte is op eigen risico. Laat geen kleding achter bij de startvakken en bind deze niet vast aan de hekken, want deze wordt direct na de start verwijderd.
Tijdregistratie, uitslagen
Is er tijdregistratie?
De tijdregistratie wordt verzorgd door Mylaps Event Timing door middel van een chip achter op jouw startnummer.

Waar vind ik de uitslagen?
De uitslagen vind je terug op de website.

Mijn uitslag klopt niet, wat nu?

Stuur een bericht naar Mylaps Event Timing met jouw startnummer en jouw wijziging.

Kan je persoonlijke uitslag laten verwijderen?
Stuur een bericht naar Mylaps Event Timing met jouw startnummer en jouw verzoek. Jouw gegevens worden dan geanonimiseerd.
Startnummers
Waar worden de Business startnummers bezorgd?
Tijdens de inschrijving heb je gekozen voor verzending naar ‘Factuuradres’ of ‘Adres deelnemer’.

Open jouw dashboard en kijk bij ‘Facturen’ waar je voor hebt gekozen.

Heb je gekozen voor ‘Factuuradres’ dan wordt het businesspakket naar het factuuradres in jullie dashboard gestuurd.

Heb je gekozen voor ‘Adres deelnemer’ dan worden de startnummers naar de adressen van jouw teamleden gestuurd. Wijs je tickets na de uiterste wijzigingsdatum 11 augustus 2025, toe, dan ontvang je de losse startnummers op jullie factuuradres.

Wanneer worden de Business startnummers bezorgd?
Uiterlijk in de week van het evenement worden de startnummers bezorgd. Als je hebt gekozen voor verzending naar ‘Factuuradres’ ontvang je een tracking link. Niks ontvangen? Neem dan contact op via het contactformulier.

Overige

Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan bij onze helpdesk ter plekke. Is het niet gevonden, informeer dan achteraf even bij onze organisatie via het contactformulier.
Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Lees hier meer over vrijwilligerstaken en meld je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!

Stuur ons een bericht

Businessteams uit 2021

Hoe kan ik mijn teamdeelname van vorig jaar bevestigen?
Op 18 april heb je een e-mail gehad voor het bevestigen van jouw teamdeelname van vorig jaar. Klik hier voor de instructie om jouw teamdeelname te bevestigen.
Business 2021
Ik stond met een businessteam ingeschreven in 2021, wat nu?
Als je in 2021 ingeschreven stond, wordt jouw inschrijving, inclusief extra producten, omgezet naar de editie van 2022. Let op, je dient jouw deelname nog te bevestigen via jouw dashboard. Dit is mogelijk vanaf 19 april. Op 18 april ontvang je een e-mail hierover.